"KLANTEN STELLEN ZORGVUL P Izlm rerzt&rinasn/euMs Buitendienst-medewerkers Eddy Veelzijdig Eddy is buitendienst-medewerker bij Verzekeringen ZLM. Zijn dag bestaat uit adviseren en inspecteren. De buiten dienst-medewerkers zijn de kilometer vreters var\de maatschappij. Zij bepa len voor een belangrijk deel het gezicht naar buiten en geen enkele dag is gelijk aan de voorgaande. Hierin schuilt de aantrekkingskracht van een baan die zich uitstrekt over alle Zeeuwse en Brabantse wegen. Voor Verzekeringen ZLM zijn vier bui tendienst-medewerkers actief: Eddy Hoondert in Zeeland; Frank Waterman in Zeeland en West-Brabant; Hans Wagenmakers in West- en Midden-Brabant en Hans Bolier in Midden- en Oost-Brabant. Ze beantwoorden vragen van klanten en ondersteunen de tussenpersonen, bijvoorbeeld door het uitvoeren van inspecties. In dit nummer komen twee van hen aan het woord: Eddy Hoondert en Frank Waterman. Om een indruk te krijgen van de werkzaamheden is een blik in hun agenda's voldoende. Elke dag staat vol met vier of vijf ver schillende afspraken. De ochtend begint voor een buitendienst-medewerker steevast met een telefoontje naar het kantoor om te horen hoe de route er voor die dag uitziet. "Als we een halve dag nodig hebben voor administratief werk vragen we om deze vrij te houden, want je kunt niet alles tussen de bedrijven door doen", vertelt Frank. Klanten bellen om een kostbare inboedel te verzekeren. Bij een ander moet de herbouwwaarde van het onroerend goed wor den vastgesteld. Dit zijn slechts twee kwesties uit de verscheiden heid van zaken waar Frank en Eddy dagelijks mee te maken krijgen. Zij richten zich vooral ook op zaken die een persoon lijke aanpak behoeven. Voorbeelden hiervan zijn arbeids ongeschiktheidsverzekeringen voor zelfstandige ondernemers, pensioenen en bedrijfsmatige verzekeringen voor wagen parken, bedrijfs-en transportverzekeringen. "De onderwerpen waarmee we te maken krijgen, zijn zeer veel zijdig en daardoor is elke dag weer anders dan de voorgaan de", vertelt Eddy Hoondert. Eddy startte zijn loopbaan in het bankwezen, maar concludeerde al snel dat hij geen "zitvlees" heeft. Zijn zijdelingse ervaringen met verzekeringen deden hem bij Verzekeringen ZLM solliciteren naar een functie in de buiten dienst. Dat is nu negen jaar geleden. Sindsdien heeft hij alle dorpen en wegen van Zeeland vele tientallen malen gezien. Toch zou hij niets anders meer willen. "Elke dag brengt nieuwe uitdagingen", zo vindt hij. "Mensen, bedrijven en verzekerings kwesties zijn nooit hetzelfde. In geval van een woonhuisverze kering doen we tegenwoordig bijvoorbeeld veel meer dan en kel een aanvraagformulier invullen of een polis opmaken. Samen met de klant bekijken we of de woning een aantrekkelijk object is voor dieven. We geven beveiligingsadviezen, kijken hoe het met de buitenverlichting en het sleutelbeheer gesteld is en of er een kluis in het pand is. Bij zeer dure objecten zullen we een klant altijd adviseren om contact op te nemen met een beveiligingsbedrijf. Maar het gaat natuurlijk niet altijd om dit soort duurdere inboe dels. Ook bij een stereo-installatie die meer dan 5.000 gulden kost, maken we een lijstje van de verschillende componenten en type-nummers. Het nut daarvan blijkt op het moment dat er iets gestolen wordt." Dinsdagochtend 16 november: Eddy Hoondert spoedt zich van Colijnsplaat naar Kapelle. Twee jonge mensen die volgende maand trouwen zien zich geconfronteerd met een veelheid aan verzekeringen die allemaal geregeld moeten worden voor het huwelijksbootje van wal kan steken. Eddy biedt namens Verzekeringen ZLM de helpende hand. Het is zijn tweede afspraak die ochtend. 6

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch landbouwblad ... ZLM land- en tuinbouwblad | 1993 | | pagina 22